בריאות ורפואה כללית

המדריך המלא לניתוחי קטרקט: כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא

ניתוח קטרקט Min

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

קטרקט הוא סוג של עכירות בעדשת העין שיכולה להקשות על הראייה. הסיבה לכך היא שהם הופכים את עדשת העין שלך לפחות ברורה, כך שהאור אינו מתמקד כראוי ברשתית. הרשתית היא החלק בעין שלך ששולח מידע למוח שלך על מה שאתה רואה.

מהם היתרונות והחסרונות של ניתוח קטרקט?

ניתוח קטרקט הוא הליך נפוץ ובטוח בדרך כלל שניתן לבצע אצל ילדים ומבוגרים כאחד.

יתרונות: ניתוח קטרקט הוא הליך מהיר, ללא כאבים וזול יחסית. זה יכול להחזיר את בהירות הראייה למטופלים רבים.

חסרונות: הסיבוך הנפוץ ביותר בניתוח קטרקט הוא שהשתלת העדשה החדשה עשויה שלא לפעול כמו השתלת העדשה המקורית או לפתח סיבוכים כגון גלאוקומה.

כיצד קטרקט יכול להשפיע על הראייה שלכם?

קטרקט היא מחלת עיניים נפוצה ועלולה להשפיע על הראייה שלך. הם נגרמים בדרך כלל מההזדקנות והסביבה, אבל אנשים מסוימים עשויים להיוולד איתם.

ישנם שני סוגים של קטרקט: קורטיקלי וגרעיני. קטרקט גרעיני נוצר כאשר מרכז העדשה הופך לעכור, בעוד קטרקט קליפת המוח נוצר כאשר השכבה החיצונית של העדשה הופכת עכורה.

תסמיני קטרקט כוללים: ראייה מטושטשת, הילות סביב אורות, בעיות בקריאת טקסט, ראייה כפולה או ראיית תמונות רפאים, בוהק מפנסים או השתקפויות במים או בזכוכית.

מהם הסיכונים של ניתוח קטרקט?

קטרקט הוא הגורם המוביל לעיוורון בעולם. הם עכירות של עדשת העין, החוסמת את האור מלעבור דרכה ולהתמקד ברשתית. מכיוון שמבצעים ניתוח קטרקט להסרת הקטרקט והחלפתו בעדשה מלאכותית, ישנם כמה סיכונים הקשורים אליו.

אחד הסיכונים הללו הוא שייתכנו סיבוכים במהלך הניתוח, כגון דימום או זיהום. סיכון נוסף הוא שקטרקט עלול לצמוח בחזרה לאחר הניתוח. החדשות הטובות הן שניתן להפחית את הסיכונים הללו על ידי ביצוע הוראות הרופא בקפידה ומעקב צמוד אחר העיניים לאחר הניתוח.

אנו מקווים שמאמר זה סיפק לכם את המידע הנדרש בנושא קטרקט.

תפריט נגישות אתר