אבטחת מידע

סקירה מהירה על המושג מתקפת סייבר

מתקפת סייבר Min

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

התקפות סייבר הן הצורה הנפוצה ביותר של פשעי סייבר ועלולות לגרום נזק רב לחברות ולאנשים פרטיים. הן תמיד מתחילות במייל או בשיחת טלפון, המשמשת כדרך לקבל מידע מהקורבן. ברוב המקרים, מתקפת סייבר משמשת האקרים על מנת לגנוב נתונים או כסף מקורבנות.

התקפות סייבר מתרחשות בדרך כלל כאשר ישנה פרצה פנימית בחברה, המאפשרת להאקרים לגשת לנתונים במחשבים שלהם. אם זה קורה, האקרים יכולים להשתמש בו למטרות זדוניות כמו גניבת מידע אישי או אפילו נתונים פיננסיים. ישנם סוגים שונים של מתקפת סייבר שנעה מהונאות דיוג פשוטות ועד מתוחכמות יותר כמו הדבקות בתוכנת כופר.

הרעיון של מתקפת סייבר תואר לראשונה באמצע שנות התשעים המאוחרות, כאשר הבחינו כי מחשבים נפרצו כמעט כל יום. הסיבה לכך הייתה כפולה: ראשית, האקרים הצליחו לקבל גישה לרשתות מחשבים מכיוון שלא עמדו לרשותם מערכות אבטחה. שנית, הם יכולים להשתמש ברשתות אלה כפלטפורמה לפעילויות זדוניות משלהם.

כיצד מתבצעת מתקפת סייבר

מתקפת סייבר היא האיום המשמעותי ביותר על עסקים ואנשים פרטיים. זהו מנגנון המאפשר להאקרים לגנוב נתונים, תוכנות ומידע אחר ממחשבים, רשתות ומכשירים אחרים.

התקפות סייבר מבוצעות על ידי מגוון רחב של תוכנות זדוניות שניתן להוריד מהאינטרנט. התוכנה הזדונית עשויה להיות מתוכננת לגנוב מידע או לגרום נזק למערכות המחשב של הארגון. התקפות אלו מבוצעות על ידי קבוצות שונות עם מטרות שונות, לרבות טרוריסטים, פושעים וממשלות.

מתקפת מסוג זה שונה מאוד ממתקפה פיזית מכיוון שהיא לא פוגעת פיזית במערכת המחשב, אלא מנסה להשמיד מידע המאוחסן בכונן הקשיח של המחשב. התוקפים משתמשים בכלים כמו וירוסים ותוכנות זדוניות כדי לעשות זאת. הם גם משתמשים בטכניקות של הנדסה חברתית על מנת להשיג את אמון הקורבן ולגשת לחשבונות שלהם (דואר אלקטרוני ושירותים מקוונים אחרים).

תפריט נגישות אתר