סלולר

איך עובדת תקשורת סלולרית

איך עובדת תקשורת סלולרית Min

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

תקשורת סלולרית היא שימוש בגלים אלקטרומגנטיים להעברת מידע. על מנת לענות על השאלה איך עובדת תקשורת סלולרית עלינו להבין את העקרונות הבסיסיים של אלקטרומגנטיות.

הספקטרום האלקטרומגנטי מכסה את כל אורכי הגל שזוהו כתקפים לשידור: גלי רדיו, גלי מיקרוגל, אינפרא אדום, אולטרה סגול וקרני רנטגן. גלי הרדיו משמשים למערכות שידור וטלקומוניקציה. המיקרוגלים משמשים לחימום מזון בתנורים ולבישול. קרינת אינפרא אדום משמשת לזיהוי חום בחדר או במנוע של מכונית. אור אולטרה סגול משמש לעיקור ציוד רפואי ולניקוי נוזלים ממשטחים כמו חלונות או רצפות באור אולטרה סגול, בעל אורך גל של כ-400 ננומטר (ננומטר).

במובן הבסיסי יותר, תקשורת סלולרית היא העברת מסרים למרחק קצר בין שתי נקודות עם מספר מוגבל של תדרי רדיו. היא חשובה מאוד בחיי היומיום שלנו, שכן היא מאפשרת לנו לשלוח ולקבל מידע במהירות וביעילות.

איך עובדת תקשורת סלולרית - היתרונות

מערכת התקשורת הסלולרית היא דוגמה מצוינת לאופן שבו ניתן להשתמש בטכנולוגיה במקום הנכון. זה פותח במקור על ידי הצבא כדי להעביר מידע מחלק אחד של העולם לאחר. המטרה העיקרית של התקשורת הסלולרית היא לאפשר לחיילים לתקשר זה עם זה במהלך צעדות למרחקים ארוכים ובפרקי זמן ארוכים על ידי אותות. האות יכול לעבור עד מרחק של עד 4 ק"מ (2.5 מיילים). כמו כן, טכנולוגיה זו משמשת בטלפון סלולרי, לוויין, אינטרנט אלחוטי ומכשירים אלחוטיים אחרים כגון רחפנים.

תקשורת מסוג זה פועלת באמצעות גלי רדיו וטכנולוגיה זו פותחה כבר עשרות שנים. עם זאת, רק לפני כ-30 שנה התפשטה התקשורת הסלולרית. כיום, כמעט כל הטלפונים הסלולריים מצוידים במכשירי רדיו סלולריים המשמשים להעברת אותות מטלפון סלולרי אחד לפלאפון הבא או ממקום אחד למקום אחר.

תפריט נגישות אתר