ניהול ואחזקת מבנים

ניהול ואחזקת מבנים - מה שאתם צריכים לדעת

ניהול ואחזקת מבנים Min

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

ניהול ואחזקת מבנים הוא תהליך של ניהול מבנים, תכולתם והסביבה. במובן הבסיסי יותר, זהו תהליך של תכנון, ארגון ובקרה על השימוש במבנים. צוות האחזקה אחראי על תחזוקת המבנה ומערכותיו. כמו כן, תהליך זה עוסק כולו בארגון ותחזוקת הבניין ונכסיו. זה כולל הכל מהמבנה הפיזי ועד המערכות שבתוכו. תחזוקה היא תהליך המתרחש לאורך זמן וכולל פעילויות כגון בדיקות, תיקונים, החלפות, שדרוגים וכו'.

מנהל מבנים אחראי לוודא שהבניינים בטוחים, בריאים ופונקציונליים. הם מופקדים על תחזוקת המבנה הפיזי, השירותים והמערכות וכן על בטיחותם ואבטחתם של הדיירים.

המטרה העיקרית של ניהול ואחזקת מבנים היא ליצור סביבה שתאפשר לאנשים להשתמש בחלל שלהם ללא הפרעה. זה גם מבטיח שיהיה מעבר חלק בין כל שלב בחייו של בניין - מבנייה להריסה, שיפוץ לשימוש חוזר.

כמה עולה ניהול ואחזקת מבנים?

עלות ניהול ואחזקת מבנים היא גורם חשוב בתהליך קבלת ההחלטות. העלויות מסובכות עוד יותר בשל העובדה שהן משתנות בהתאם לסוג הנכס וגודלו. זה כולל את העלויות הקשורות לבנייה, תפעול ותחזוקה. ניתן לחשב את עלות הניהול והתחזוקה של בניין על ידי חישוב ההכנסה התפעולית נטו (NOI). ה-NOI הוא ההפרש בין הכנסה שנתית ברוטו משכר דירה לבין הוצאות תפעול שנתיות.

ניתן לחלק את עלות ניהול המבנה לשלושה חלקים שונים: עלות המבנה, עלות התפעול ועלות התחזוקה.

  • עלות בנייה - זה כולל עלויות כגון רכישת קרקע, עלויות בנייה ושיפוץ, דמי תכנון, דמי ניהול בנייה, ארנונה וביטוח.
  • תפעול - זה כולל הוצאות כגון שכר דירה עבור שירותי ניהול נכסים, שירותים לחימום ושימוש בחשמל בבניינים, תשלומי שכר לעובדים העובדים בבניינים.
  • תחזוקה - זה כולל הוצאות כמו תיקונים לחלונות או מתקנים שנשברו או שצריך להחליף.

תפריט נגישות אתר