תכשיטים

מה זה יהלום מעבדה ומה אתם צריכים לדעת לגביו

מה זה יהלום מעבדה Min

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

קשה למצוא יהלומים, אבל עדיין מתרחשת הרבה כריית יהלומים. תהליך הכרייה קשה ביותר ודורש עבודה רבה. המשמעות היא שיש לחתוך וללטוש את היהלומים שנכרים לפני שניתן יהיה למכור אותם לתכשיטים.

יהלום מעבדה הוא יהלום שנחתך, לוטש ודורג על ידי מעבדה. לאחר מכן הוא נשלח חזרה לשוק למכירה.

דירוג יהלומי מעבדה נעשה על מנת לוודא שליהלומי הליטוש במעבדה יהיו אותן איכויות כמו אבנים טבעיות.

מה זה יהלום מעבדה

יהלומי מעבדה הם סוג היהלומים היקר ביותר הקיים בשוק. הם מיוצרים בתהליך הנקרא לחץ גבוה, טמפרטורה גבוהה (HPHT) וניתן למצוא אותם רק במדינות בודדות.

על מנת לייצר יהלומי מעבדה, נעשה שימוש בתהליך מיוחד בלחץ גבוה, בטמפרטורה גבוהה (HPHT) ליצירת יהלומים מסוג חדש שאינו מצוי בטבע. זה כרוך בנטילת צורה טהורה במיוחד של פחמן (פחמן מתמזג) וחימום שלו ליותר מ-3,000 מעלות צלזיוס בלחץ קיצוני.

היתרונות שלו

יהלומי מעבדה מיוצרים בסביבה מבוקרת ועשויים מחומרים איכותיים. הם נועדו לשמש במחקר, כמו גם למטרות תעשייתיות.

מעבדת יהלומים היא דרך חדשה לייצר יהלומים שיכולים לשמש למטרות תעשייתיות ומחקר. ישנם יתרונות רבים בשימוש בשיטה זו כגון: היא חסכונית יותר משיטות מסורתיות, היא יכולה לייצר צורות וגדלים ספציפיים, והיא יכולה לספק בקרת איכות טובה יותר.

תהליך הייצור

יהלומים הם יפים, אבל לא קל ליצור אותם. ישנן שתי דרכים ליצור יהלומים - האחת היא באמצעות לחץ גבוה והשנייה היא באמצעות לחץ נמוך. יהלום המעבדה נוצר בלחץ נמוך.

יהלום מעבדה נוצר כאשר אטומי פחמן מהמינרל גרפיט מתמזגים לכדי גביש אחד. תהליך זה יכול להיעשות עם חום או חשמל, תלוי איזה סוג של יהלום מעבדה אתם רוצים ליצור.

יהלומים קיימים כבר אלפי שנים ותמיד זכו להערכה בזכות היופי והקשיחות שלהם. הם שימשו גם בתכשיטים כקישוט או כסימן לעושר ומעמד לאורך ההיסטוריה.

תפריט נגישות אתר